Kdo nesoutěží, nevyhraje

Proč pořádat soutěže na sociálních sítích? Protože je fanoušci milují! Podíváme se společně, jaké soutěže jsou atraktivní, na co byste neměli zapomenout jako pořadatel a hlavně, jaký cíl má soutěž splnit.

Soutěž není jen zábava

Dřív, než se pustíte do přípravy soutěže, definujte si její cíl. Co by vám soutěž měla přinést? Chcete probudit spící fanoušky, získat nové sledující nebo seznámit publikum s novými produkty? Hádáme, že váš hlavní cíl je zvýšení zájmu o merch a prodeje na fanshopu.

Vyberte správný čas

Dejte si obzvlášť záležet na tom, abyste soutěžní příspěvek zveřejnili ve správný čas, kdy ho uvidí velká většina vašich fanoušků. Jak zjistíte, že nastala hodina H a fanoušci jsou online? Pozorujte chování fans v Business Manageru. Díky přehledům zjistíte, kdy je aktivita fanoušků nejvyšší.
 

Soutěž propagujte

I když si soutěž může vést sama o sobě dobře, je lepší vyhranit si na její propagaci alespoň nějaký budget, dosáhnete tím lepších výsledků. Soutěž nejdřív nechte běžet organicky a pak příspěvek propagujte. S publikem, které se do soutěže zapojí, je dobré komunikovat. Reagovat na jejich příspěvky a informovat průběžně o trvání či průběhu soutěže.

Pravidla nepodceňujte

U soutěží na sociálních sítích platí dvě věci. Musí být transparentní a jednoduché. Pokud něco z toho vaše soutěž nesplní, bude předem určena k neúspěchu. 

V pravidlech jednoduše definujte: 

  • Co musí soutěžící udělat, abyste ho zařadili do slosování.
  • Stanovte zahájení a konec soutěže.
  • Seznamte zájemce se způsobem slosování, určení a oznámení vítěze.
  • Uveďte povinné prohlášení, že Facebook tuto soutěž nepořádá, nesponzoruje a nijak s ní nesouvisí.

Podmínky aneb čemu byste se měli vyhnout
 

Nežádejte uživatele:

  • O označování sebe sama na fotografiích, na kterých není zachycen.
  • Pro účast v soutěži nemůžete požadovat, aby soutěžící sdílel příspěvek o soutěži na svou zeď nebo na zeď přátel.
  • Nesmíte vyžadovat přidání konkrétního obrázku místo profilové a úvodní fotografie.
  • Nemůžete kontaktovat výherce zprávou.

Jak to tedy udělat?

  • Můžete po účastníkovi soutěže chtít, aby přidal like nebo komentář k vašemu příspěvku o soutěži na vaší stránce.
  • Můžete chtít, aby dal like vaší stránce (aby se stal vaším fanouškem).
  • Můžete požadovat, aby v rámci soutěže přidal do komentáře k příspěvku nebo na vaši zeď text nebo fotku.
  • Můžete vyhlásit soutěž, v níž vyhraje příspěvek s nejvíce „lajky“ čili můžete chtít po soutěžících, aby dávali „lajky“ jednotlivým příspěvkům.
  • Výherce vyhlašujte na zdi a označte ho.

 

Druhy soutěže

Jak soutěž postavit? Máte hned několik možností. Otestujte znalosti i kreativitu svých fanoušků.

TIPUJ

Př.: Tipněte si kolik fanoušků přijde na zápas Sparta vs Slavie? Ze správných odpovědí vylosujeme výherce, který od nás získá triko.

KREATIVNÍ

Př.: Pošlete nám nejlepší fotku ze zápasu a my vás odměníme tričkem. Tvůrce fotky s největším počtem lajků vyhraje tričko dle vlastního výběru.

UKAŽ, CO VÍŠ

Př:: Jak se jmenuje nejlepší hráč sezóny? Napište jeho jméno do komentáře, ze správných odpovědí vylosujeme výherce, který získá triko.

Přihlásit se

Heslo jsem zapomněl

Jsem tu poprvé a chci se registrovat