Pracujte s ambasadory a limitovanými edicemi

A nejsou to jen vzory a hrdinové, které do komunikace na sociálních sítích můžete zapojit. Poohlédněte se ve svém týmu, zda už teď nemáte mezi sebou nadšeného parťáka do socek, který hoří pro svou práci či sportovní klub. Nakonec taková spolupráce může fungovat mnohem lépe než se známou osobností, která má nasmlouvaných spoluprací více. Pro úspěch na sociálních sítích je důležitý dosah vašich příspěvků a rozšiřování povědomí o fanshopu. Podívejme se, jak zapojit soukromé profily zaměstnanců, partnerů či sportovců, aby vám to přineslo skutečný užitek.

Vyberte ambasadory pečlivě

Pokud začnete lovit ve svých řadách, uvědomte si, že ne všichni se pro propagování fanshopu na Facebooku či Instagramu hodí. Vyberte si pár lidí, s kterými utvoříte tým a budete si jisti, že se vám jejich sdělení na profilech nevymkne z rukou.

Jak poznáte vhodného ambasadora?

  • Je zapálený nejen pro svou práci, ale hlavně pro tým,
  • rád pořádá společné akce a všechny sdružuje,
  • s oblibou nosí oblečení z fanshopu,
  • je známý a oblíbený v kolektivu,
  • srší dobrou náladou,
  • na sociálních sítích je jako doma
  • a možná už teď se na svém profilu chlubí týmem.

Členy týmu, kteří jsou už teď zapáleni pro společnou věc, nejsnáze přesvědčíte o vašich marketingových aktivitách.

Motivujte k pozitivním sdělením

Ne vždy nás práce baví, v případě, že se to ale projeví i na profilech našich členů týmu, je něco špatně. Pokuste se vybraným ambasadorům vysvětlit, jak jsou pro tým přínosní a jak pomáhají fanshopu i celému klubu vpřed. Nikdy je ale do sdílení příspěvků nenuťte, když neuslyší ani na to, že mohou příspěvky sdílet v pracovní době, nepřemlouvejte je.

Vytvořte atmosféru v týmu, která podpoří vaše aktivity a ukáže:

  • že máte rádi sociální sítě,
  • že každý z týmu může přispět k rozšíření zájmu a fanshop
  • a vy budete skutečně rádi, když se zapojí.

Ukažte členům týmu jak se sociálními sítěmi pracovat

Aby byl obsah hezký, užitečný a vystihoval to, co má váš tým na srdci, je dobré si společně projít a ukázat, jak by takový vhodný příspěvek měl vypadat. Vyhraďte si na to pár hodin v pracovní době, řekněte marketingovému oddělení či externí agentuře, aby ukázala budoucím ambasadorům, jak se sociálními sítěmi pracovat.

Co by se měli ambasadoři naučit:

  • jaké příspěvky o fanshopu sdílet,
  • jak mají příspěvky psát,
  • že je důležité být upřímný a zapojit emoce,
  • jak fotit nebo vytvářet videa
  • a v neposlední řadě, jak reagovat na negativní komentáře.

Základem spolupráce s influencery je přirozeně šířit povědomí o fanshopu a vyvolat tak zájem o merch. I když budete mít příspěvky pod kontrolou, neberte jim autenticitu, kterou do nich vkládají právě ambasadoři. Jen tak budou působit přesvědčivěji než reklamní sdělení.

Dejte spolupráci rámec a jasná pravidla

Co je psáno, to je dáno. Nepodceňujte jasnou strukturu jednoduchých pravidel, můžou vám ušetřit mnoho problémů. Pamatujte, že přečíst a podepsat by je měl každý, po kom chcete spolupráci. Návod, jak by taková pravidla měla vypadat, jsou běžně ke stažení na internetu.

V případě, že se chcete pustit do placené spolupráce s osobnostmi, které jsou ve vašem odvětví významné a influencer marketingem se živí, celý průběh spolupráce si jasně definujte právní smlouvou. Nikdy nic nedělejte na dobré slovo!

S týmem ambasadorů stále pracujte

Vytvořili jste skvělý tým nadšenců, proškolili jste je a seznámili s pravidly, teď už čekáte na slíbené ovoce, které se jistě brzy dostaví. Pořád je ale co zlepšovat! Nepřestávejte ambasadory motivovat a zkuste vymýšlet další strategie, jak povědomí o fanshopu zvýšit. Zapojte se do relevantních facebookových skupin. A zároveň kontrolujte obsah, který členové týmu sdílí.

Vzbuďte zájem limitovanou edicí

Nic není pro fanoušky lákavější než limitovaná edice. Stejně jako zvyšují zájem fandů, zvyšují i prodeje. V tomto případě bude dobré domluvit si spolupráci s šikovným designerem, který k významné události vytvoří návrh triček v omezeném počtu. Nebo zkuste spolupráci s hvězdou týmu a design triček vylepšete o podpis či portrét slavného sportovce. Důležité na limitovaných edicích je předem jasně stanovit počet kusů. Nekonečná limitovaná edice nikoho nezaujme. Dejte fanouškům pocit výjimečnosti a sounáležitosti.

Co dělá z limitovanou edicí zajímavou:

  • dejte edici hlubší význam,
  • propojte design s konkrétní událostí či osobností,
  • omezte počet kusů i prodej
  • a o omezené množství zveřejněte.

Přihlásit se

Heslo jsem zapomněl

Jsem tu poprvé a chci se registrovat