Dnes se podíváme na to, jak dostat maximum z propojení vašeho fanshopu na merchator.cz s Facebookem a Instagramem. Na obou těchto sociálních sítích můžete vaše produkty prodávat.
Budete k tomu potřebovat 2 věci:
- produktový feed – ten vám pošleme,
- Facebook Business Manager – ukážeme vám, jak ho založit.
Založení a nastavení Facebook Business Manageru
Business Manager je nástroj na Facebooku, který vám pomůže s organizací a správou firmy. K jeho založení však budete potřebovat osobní účet na Facebooku, takže pokud žádný nemáte, rychle si ho vytvořte.
Nyní, když máte vytvořený osobní účet, postupujte podle následujícího návodu:
-
Jděte na www.business.facebook.com.
-
Klikněte vpravo nahoře na vytvořit účet.
-
Vyplňte požadované údaje a klikněte na tlačítko Další.
-
V dalším kroku po vás chce FB vyplnit údaje o firmě, prosím vyplňte je.
-
Na vámi zadaný firemní e-mail vám přijde ověřovací e-mail. Potvrďte ho a pokračujte dál.
Gratuluji, vytvořili jste svůj firemní Facebook Business Manager. Nyní ho půjdeme společně nastavit:
- Na úvodní stránce, kterou teď vidíte, klikněte na modré tlačítko Přidat stránku.
- Z nabízených možností vyberte tu první: Přidejte stránku, kterou vlastníte. Klikněte na Přidat stránku.
- Objeví se vám pole pro vložení názvu stránky nebo URL, jedno z toho zadejte a vyberte v nabídce vaši stránku. Klikněte na Přidat stránku.
- Pokud jste správcem vámi vybrané stránky, přidá se stránka do Business Managera automaticky. Pokud nejste, správci, přijde žádost a správce ji musí schválit.
Dobrá práce, pojďme přidat reklamní účet. Pokud již nějaký máte, zjistěte si jeho ID ve správci reklam:
- Na úvodní stránce vám nyní svítí zelená fajfka u dlaždice Stránka, vpravo vedle ní kliknete na tlačítko Přidat účet pro reklamu.
- Vyberete možnost Přidat účet pro reklamu, pokud nějaký máte a máte od něho ID.
Vyberete možnost Vytvořit účet pro reklamu, pokud žádný nemáte, nebo o něm nevíte.
- Dále pokračujete dle instrukcí, až se vám objeví okno s možností přidat oprávnění. Přidáte si práva ke správě účtu.
Na závěr tohoto úvodního nastavení můžete přidat lidi, se kterými chcete na svém projektu spolupracovat. To ale k pokračování nepotřebujeme, takže tento krok přeskočíme a půjdeme rovnou do nastavení firmy.
Vytvoření obchodu na Facebooku
Obchod slouží na Facebook k prezentaci vašich produktů. Na první pohled působí jako e-shop a návštěvníci se mohou přímo z produktů prokliknout na váš fanshop, kde si produkt koupí. Vše se děje automaticky díky produktovému feedu.
Pojďme nastavit váš Facebook obchod:
Budeme pokračovat tam, kde jsme skončili.
1. V byznys manažeru se nyní podívejte do menu v levé části stránky a najděte tam položku Zdroje dat. Rozbalte ji a pod ní klikněte na položku Katalogy.
2. Zde klikněte na modré tlačítko Přidat a vyberte možnost Vytvořit nový katalog. Nějak ho nazvěte (použijte název firmy/klubu/organizace) a vyberte z nabídky Typ možnost Produkty. Klikněte na vytvořit a v okně, které se objeví si přidělte ke katalogu práva správce.
3. Otevřte katalog produktů tlačítkem v pravém horním rohu Otevřít ve Správci katalogů.
4. V levém menu zvolte možnost Zdroje dat o produktech. Klikněte na tlačítko Přidat produkty.
5. Vyberte druhou možnost Use Data Feeds. Na nadcházející stránce jen změňte měnu na CZK a vyberte možnost Nastavit plán automatického nahrávání souboru.
6. Zobrazí se vám 3. krok, kam vložíte URL feedu, kterou jsme vám zaslali, pak sjedete na konec stránky a dáte Start Upload.
Výborně, máte nahraný produktový feed, který bude automaticky synchronizovat produkty ve vašem fanshopu s obchodem na Facebooku.
Teď vytvoříme samotný obchod:
1. Až se feed nahraje, tak zvolíte v levém menu možnost Použít případy.
2. Tady vyberete možnost Obchod Facebook stránky a kliknete na šipku u této možnosti. Protože už jste splnili první podmínku a máte produkty v katalogu, můžete propojit s katalogem FB stránku.
3. V dalších krocích vyberte u otázky Jak chcete, aby lidé prováděli objednávky? možnost On an external website a jako výchozí měnu vyberte Česká koruna.
4. Vytvořte obchod.
Hotovo, gratuluji. Nyní se můžete na váš obchod podívat přímo na vaší Facebook stránce, kde ho uvidí všichni, kdo navštíví vaši FB stránku.
Zprovoznění nakupování na Instagramu
Ve svých instagramových příspěvcích můžete označovat produkty ze svého obchodu. Díky tomu se může z příspěvku na Instagramu každý hned prokliknout do vašeho fanshopu. Teď si ukážeme, jak na to.
Za prvé, musíte mít Instagram ve firemním režimu. A musíte mít povolené nákupy přes Instagram. Jděte do nastavení vašeho Instagramu, zvolte menu Firmy a tady se zaregistrujte podle pokynů pro Nákupy na Instagramu.
Nyní zabrousíme opět do Správce katalogů a v menu opět vybereme možnost Použít případy. Zvolíme možnost Nákupy na Instagramu a propojíme účet na Instagramu s tímto katalogem.
Pokud se vše povedlo, můžete nyní na Instagramu při vkládání příspěvků označovat produkty z vašeho katalogu. Pokud se to nepovedlo, může to být jedna z mnoha různých chyb a vy máte 2 možnosti. Buď se pokusíte pomocí různých veřejných návodů tím proklikat sami, nebo zajdete za námi a my to vyřešíme.