Počítejte s tím, že při tvorbě příspěvků se bez produktů neobejdete, proto pořiďte svému týmu nějaké to fantriko nebo hrnek, jen tak se vám totiž podaří udělat přirozený, zajímavý a třeba i vtipný obsah.
Produkt v hlavní roli
Každý fotograf vám řekne, že nejdůležitější je pozadí a světlo. Výběr vhodného pozadí dovolí produktu vyniknout, proto jsou náhledy ve fanshopu na bílém pozadí. Na sociálních sítích ale potřebujete zaujmout. Až když má potencionální zákazník zájem o zboží, začne se zajímat o detail produktu, který vynikne právě na světlém pozadí.
Co na fanoušky zabírá?
Jaké fotky jsou vlastně vizuálně poutavé? Ty, které zaujmou na první pohled v tom velkém množství informací. Vaše fanoušky potěší samozřejmě už jen samotný fakt, že máte fanshop a oni se mohou chlubit tričkem s logem svého oblíbeného klubu či spolku. Takže nejen vizuál, ale i frekvence příspěvků je velmi důležitá. Zkoušejte různé varianty od fotek lidí v oblečení s jednobarevným pozadím přes fotky vašich fanoušků z akcí až po lifestyle fotky vašeho týmu. Úspěšné příspěvky následně propagujte, ať rozšiřte svou fanouškovskou základnu a oslovíte další potencionální zákazníky.
Dodržujte vhodný formát
Ať už používáte Facebook, nebo Instagram, oba kanály mají svá pravidla a vyžadují pro jednotlivé příspěvky ve stories a feedu určitou velikost, která je běžně udávána v pixelech. Snažte velikost dodržovat a pro každý kanál připravte příspěvek zvlášť i přesto, že na jednotlivých kanálech jsou možnosti sdílet příspěvek napříč kanály. Facebook se od Instagramu stále liší a hromada hashtagů místo vtipného textu nad fotkou nikoho nezaujme.
Instagram je především vizuální a fotky zde hrají prim. Hashtagy slouží jako vyhledávací pomůcka a texty k příspěvku by měly být krátké a výstižné.
Facebooku
Nebojte se na svém facebookovém profilu pracovat třeba i s úvodní fotkou, kterou měňte s nadcházející akcí. Jako úvodní obrázek použijte fotku týmu nebo fanoušků v oblečení z fanshopu. Úvodní obrázek je výrazný a lidé si jej všimnou. Další zajímavý způsob, jak na fanshop upozornit, je propojit jej s událostí na fb fotografií. Pokud připravované akce zveřejňujete na fb jako události, zkuste pro událost použít opět fotku, na které jsou fanoušci či tým v oblečení s vašim logem.
-
Úvodní fotografie firemní profil: 820 x 312 pixelů
-
Fotografie pro události: 500 x 262 pixelů
-
Samostatné fotografie: 1 200 x 628 pixelů
-
Fotografie v odkazech: 1 200 x 628 pixelů
-
Facebook Stories: 1 080 x 1 920 pixelů
-
Čtvercové fotografie: 1 080 x 1 080 pixelů
-
Fotografie na šířku: 1 080 x 566 pixelů
-
Fotografie na výšku: 1 080 x 1 350 pixelů
-
Instagram Stories: 1 080 x 1 920 pixelů
Chcete zapůsobit na jiných sociálních sítích? Držte se těchto rozměrů.
-
Samostatná fotografie: 1 200 x 675 pixelů
-
Více fotografií: 1 200 x 675 pixelů
-
Fotografie v odkazech: 800 x 418 pixelů
-
Samostatná fotografie: 1 104 x 736 pixelů
-
Fotografie v odkazech: 1 200 x 628 pixelů
-
Samostatná fotografie: 800 x 1 200 pixelů
Snapchat
-
Samostatná fotografie: 1 080 x 1 920 pixelů
Planujte! Jen tak vám nic neunikne
Vyhradili jste si odpoledne na focení a rozhodli jste se udělat spoustu skvělých fotek se svým týmem v produktech fanshopu? Super! Fotek udělejte opravdu hodně, a to i takových, které zachycují samotné focení. Sdílejte fotky a stories ze samotné akce. Když máte nadbytek materiálu, rozplánujte si své příspěvky. Důležité je fanoušky pravidelně informovat o tom, že fanshop existuje. Sedněte si ke kalendáři a vyznačte si všechny důležité akce. Vytvořte příspěvek a naplánujte jeho zvěřejnění tak, aby jste fanouškům nejméně 14 dní před akcí začali fanshop přípomínat.
V čem plánovat příspěvky?
Díky Business Manageru nebo Creator studiu (s nástroji vás seznámíme blíže v příštím článku) máte o příspěvcích na Facebooku nejen perfektní přehled, ale také můžete plánovat jejich datum zveřejnění. Během jednoho odpoledne tak připravíte příspěvky klidně na půl roku dopředu. U Instagramu to tak jednoduché není, nicméně existují skvělé aplikace, které vám plánování na IG umožní, vyzkoušejte například Planoly.
Pokud chcete, aby váš Instagram byl opravdu dokonalý, vyzkoušejte aplikace na úpravu fotek. Skvělý článek včetně videoukázky a výběr nejlepších aplikací na úpravu fotek vytvořila agentura Evisions.